Platypus läcker

Hej, Platypuspåsen har börjat läcka i ett hål som uppstått i ett veck.

Finns det bättre påsar än Platypus?

Robert
 
MSR

Är du ute efter större volymer så tipsade min bror om en 10-litare från MSR som dessutom hade axelremmar. Själv kör jag Platypus, så jag vet tyvärr inte var man hittar MSRs påse.
/Erik
 
Broder Bob; sa:
Finns det bättre påsar än Platypus?

I mina ögon är både source och camelbak bättre.
men som med allt annat så är ju smaken som baken..

har en av varje och är mkt nöjd med båda..
source finns på addnature och camelbak finns på många ställen bland annat stadium..
 
MSR på addnature - rejäl vattentank

Ska till att köpa sånt. Kollade Platypus - 3 liter 300 kr. MSR:s förstärkta påse med axelremmar: 4 liter 500 kr, 10 liter 650 kr. Har sett den "in action", och den verkar funka bra.

Vad gäller mindre påsar - source eller camelback, som nämnts redan.

Brodern har talat
 
Platypus

Måste bara säga att min platypus läcker den med.
Inte min 1 liters påse som jag använder väldigt ofta utan min 3 litare läcker där korkplastbiten är fäst i plastpåsen konstigt tycker jag då den inte används alltför ofta.

För ett tag sen var jag på Stadium och kollade på deras vätskepåsar jag tyckte att dessa såg mycket bra ut!
Någon som testat dessa???

Det var stora påfyllningslock och plasten var mjukare, då blir det inte veck i plasten som spricker.

Men jag skulle gärna vilja höra från någon som använt dessa påsar.

MVH
Krister
 
Everest på Stadium

Vad gäller vattenblåsa för vätskerygga så köpte jag nyss den du frågar om ovan, en Everest 1,5 L för 149:-. Varit ute ett par gånger, funkar bra. Lätt att fylla på, diska, och få ner i även en tajt löparrygga. Kan dock inte svära på läcktåligheten än.
/Erik
 
Märkligt att ingen nämt ortlieb... Verkligen bra påsar som håller och som inte kostar skjortan.
MSR är också bra men kan tyckas vara lite overkill i design och pris.

/sulan
 
samme83; sa:
Märkligt att ingen nämt ortlieb...

Och, nu när det är nämnt;
Det är många som haft problem med ventilen på Ortliebsäckarna... Läckage och reklamation och så. Jag tror att det hela är avklarat nu och därmed riskfritt att köpa. Men trots att det inte läcker längre så är jag inte så förtjust i hur ventilen är konstruerad (rinner för sakta, alternativt för fort). Det blir marknadsundersökning inför nästa köp...
-p-
 
Vattensäck

Jag är inte intresserad av en vattenryggsäck utan mer äv enkel vattensäck som man kan ha tex: i topplocket på ryggan med slang.

Har någon testat Everest sådana?
MVH
Krister
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.