Mountain works, har dom tummat på kvaliten?

Jag har en mountainworks cold war parka 2 år gammal toppenbra o kvalitet.

Men på rean köpte jag en international down parka eller rättare sagt 2st tänkte skicka tillbaka den färgen som inte passade. Enligt affären var international samma jacka som nations down parka bara päls på den. Enligt mountainworks.se är det olika yttertyg vad jag kan se, vikten på international står ej utskrivet , den känns tunnare men så testade jag ju nations down för nåt år sen.

VARNING packade upp jackan o den kändes plastig som ett billigare material, satte på mig jackan kändes ej lika fluffig som jag minns nations down jackan. Yttertyget kändes ej lika bra som nations. Dragkedjan är för vågig och ranglig och glider för lätt. Jackan sitter inte så bra känns större runt midjan mot nations( kan som sagt minnas fel nu).

Och till min stora förvåning så ramlar dragkedjan ner när jag försöker röra armarna för att kolla rörelsefriheten, jag drar upp den igen och märker att den ramlar ner.

Jag tar tag i båda sidor och drar dom ifrån varandra och dragkedjan ramlar ner.

Jag har aldrig köpt en jacka nånsin som har haft så undermålig dragkedja som denna. Inte ens lågbudget jackor har så dålig dragkedja. Hela jackan känns undermålig i materialet.

Funderar även på att lägga upp dragkedjeproblemet på youtube.

Riktigt besviken, misstänker att det kan vara piratkopior men tror inte en stor aktör säljer sånt från sin shop. Men man vet aldrig.

Båda jackorna (grön &svart) har samma problem med dragkedjan.

Uppdaterat

Mountainworks har ej svarat , mailade dom någon dag innan jag skrev här.

Outnet svarade och tar tillbaka dom. Då mountainworks ej svarar (mailade info samt till en som heter claes) Inga svar what so ever vilket inte kan betyda annat än att det är just dålig kvalitet. Dom måste vara medvetna om dragkedjeproblemet och vill inte svara. THUMBS DOWN för mountainworks.

Dom gjorde bra kvalitet för att ta sig in på marknaden och nu drar man åt svångremmen.

Rekommenderas ej. Finns bättre jackor.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Dom gjorde bra kvalitet för att ta sig in på marknaden och nu drar man åt svångremmen. Typiskt för företag som ej tänker långsiktigt, girigheten bedrar visheten åter en gång. Synd det hade ju kunnat sluta bra , apropå det så deras oceanworks jackor satt som en potatispåse då jag prövade såna för 2 år sen.

Sist men inte minst syna sömmarna noga om du nu trots allt ska köpa en mountain works.

Svar till Erpan

Hej Erpan!

Vad kul att du är nöjd med din Cold War Down Parka och vad tråkigt att du inte är nöjd med din International Down Parka. Vi har för ca 8 veckor sedan delat upp företaget Mountainworks och Oceanworks i två olika företag där några av oss valde att gå vidare med Mountainworks. Bolagen har olika ledningar och ägare. Under denna tid har det inte riktigt funkat med infoadressen.

Vi ber dig därför skicka ett mail till claes.carlsson(at)mountainworks.se (ej att förväxla med Claes Richter, som nu driver Ocean Works och som vi antar är den du mailat innan)
eller ring 0707-448952.

Inom kort kommer vi att ha en ny websida och infoadress som kommer funka.

Vi kommer i framtiden fortsätta sträva efter att upprätthålla den höga kvalitet som du upplever med din Cold War Down Parka.

Hoppas på överseende med kontaktproblemen under några månader och att du tar kontakt med oss på ovan mail eller mobilnummer.

Mvh Niclas, Tomas & Claes C på "nya" Mountain Works.

Har mailat er men inget svar.

Ville bara meddela att jag ej fått något svar ifrån mountainworks efter det mailet dom skrev.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips