Mountain works, har dom tummat på kvaliten?

Jag har en mountainworks cold war parka 2 år gammal toppenbra o kvalitet.

Men på rean köpte jag en international down parka eller rättare sagt 2st tänkte skicka tillbaka den färgen som inte passade. Enligt affären var international samma jacka som nations down parka bara päls på den. Enligt mountainworks.se är det olika yttertyg vad jag kan se, vikten på international står ej utskrivet , den känns tunnare men så testade jag ju nations down för nåt år sen.

VARNING packade upp jackan o den kändes plastig som ett billigare material, satte på mig jackan kändes ej lika fluffig som jag minns nations down jackan. Yttertyget kändes ej lika bra som nations. Dragkedjan är för vågig och ranglig och glider för lätt. Jackan sitter inte så bra känns större runt midjan mot nations( kan som sagt minnas fel nu).

Och till min stora förvåning så ramlar dragkedjan ner när jag försöker röra armarna för att kolla rörelsefriheten, jag drar upp den igen och märker att den ramlar ner.

Jag tar tag i båda sidor och drar dom ifrån varandra och dragkedjan ramlar ner.

Jag har aldrig köpt en jacka nånsin som har haft så undermålig dragkedja som denna. Inte ens lågbudget jackor har så dålig dragkedja. Hela jackan känns undermålig i materialet.

Funderar även på att lägga upp dragkedjeproblemet på youtube.

Riktigt besviken, misstänker att det kan vara piratkopior men tror inte en stor aktör säljer sånt från sin shop. Men man vet aldrig.

Båda jackorna (grön &svart) har samma problem med dragkedjan.
 
Uppdaterat

Mountainworks har ej svarat , mailade dom någon dag innan jag skrev här.

Outnet svarade och tar tillbaka dom. Då mountainworks ej svarar (mailade info samt till en som heter claes) Inga svar what so ever vilket inte kan betyda annat än att det är just dålig kvalitet. Dom måste vara medvetna om dragkedjeproblemet och vill inte svara. THUMBS DOWN för mountainworks.

Dom gjorde bra kvalitet för att ta sig in på marknaden och nu drar man åt svångremmen.

Rekommenderas ej. Finns bättre jackor.
 
Dom gjorde bra kvalitet för att ta sig in på marknaden och nu drar man åt svångremmen. Typiskt för företag som ej tänker långsiktigt, girigheten bedrar visheten åter en gång. Synd det hade ju kunnat sluta bra , apropå det så deras oceanworks jackor satt som en potatispåse då jag prövade såna för 2 år sen.

Sist men inte minst syna sömmarna noga om du nu trots allt ska köpa en mountain works.
 
Svar till Erpan

Hej Erpan!

Vad kul att du är nöjd med din Cold War Down Parka och vad tråkigt att du inte är nöjd med din International Down Parka. Vi har för ca 8 veckor sedan delat upp företaget Mountainworks och Oceanworks i två olika företag där några av oss valde att gå vidare med Mountainworks. Bolagen har olika ledningar och ägare. Under denna tid har det inte riktigt funkat med infoadressen.

Vi ber dig därför skicka ett mail till claes.carlsson(at)mountainworks.se (ej att förväxla med Claes Richter, som nu driver Ocean Works och som vi antar är den du mailat innan)
eller ring 0707-448952.

Inom kort kommer vi att ha en ny websida och infoadress som kommer funka.

Vi kommer i framtiden fortsätta sträva efter att upprätthålla den höga kvalitet som du upplever med din Cold War Down Parka.

Hoppas på överseende med kontaktproblemen under några månader och att du tar kontakt med oss på ovan mail eller mobilnummer.

Mvh Niclas, Tomas & Claes C på "nya" Mountain Works.
 
Har mailat er men inget svar.

Ville bara meddela att jag ej fått något svar ifrån mountainworks efter det mailet dom skrev.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
An1000 Mountain Works - storlekar och passform? Kläder 1
Glännman Minimus Mountain vs Helium HD Kläder 0
100826 Haglöfs ruggad mountain pant. Kläder 5
iamlightspeed HH Odin 3L Mountain till vintervandring? Kläder 0
Tangentbord Haglöfs Rugged Mountain Pant, benlängd osv. Kläder 0
sweden_faltboot Var köpa Northface Mountain Pant Kläder 0
Info Erfarenheter av Mountain Hardwear - Mesa Convertible Pant? Kläder 0
Vertical Mind Mountain Hardwear Manticore Jack Kläder 0
valtteri Mountain Hardware Torch (softshell jacket) Kläder 2
silwerarrow Haglöfs mountain pro Kläder 1
Razzle-Dazzle Erfarenheter av Mountain Hardwears Malticore? Kläder 1
Scout^ Mountain Hardware Tech jacket vs Haglöfs Typhoon Kläder 0
Nettan A Letar The North Face Mountain Light-jacka! Kläder 1
henkepenke86 Mountain Hardwear Recon Jacket Kläder 0
streghina Haglöfs Mountain Pants & Lundhags dynamic pants Kläder 13
JLjung Mountain Hardwear Kläder 0
Maua Bestard Mountain Boots? Kläder 9
camilla Mountain Hardwear Epic Jacket Kläder 7
highlandpark North Face Mountain vs Mountain Light Kläder 8
MZS Skalbyxor Mountain Equipment Kläder 3
0399 Mountain Hardwear Ozone jacket Kläder 1
appelo Mountain equip. Co-op Venturi Cycling Tighs Kläder 2
0399 Mountain Hardwear winstopper Kläder 4
Vandrare Mountain Equipment på nätet? Kläder 10
Per J Salomon Super Mountain Guide 9 Kläder 1
rlindqvi TNF Mountain Jacket ?? Kläder 0
jabe05 The North Face Mountain Jacket? Kläder 2
5741 Mountain Hardwear online?? Kläder 1
joanna Mountain Equipment Drilite Plus-ställ? Kläder 0
Mountain Equipment ??? Kläder 2
Mountain Hardwear FTX Ultra vs exposure? Kläder 0
Mountain Equipment och drylite Kläder 0
North-Face Mountain Jacket Kläder 0
larre mountain equipment Kläder 1
Marmot eller Mountain HW? Kläder 1
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
MalinSa Har du vandrat i barfotaskor/kängor? -Erfarenheter efterfrågas Kläder 17
FruNalleman Luddan - nån som har erfarenhet? Kläder 3
Siames Hjälp! Kängorna har krympt! Kläder 7
Askel Vilken jacka har jag köpt? Kläder 3
MalinSa Vad har ni på fötterna när ni vadar? Kläder 19
rJohansson Har jag bränt byxorna? Kläder 3
rJohansson Första kängan, har jag gjort rätt? Kläder 14
LB414 Lundhags Fjell Shell, någon som har erfarenhet? Kläder 3
niklasaxelsson Klättermusens storlekar, vad har hänt? Kläder 12
waltruz Hjälp! Har jag köpt för stora Lundhags scout kängor!? Kläder 14
Peter S Salomon XA Pro 3D Ultra - någon annan som har råkat ut för detta? Kläder 17
Napoleon GTX-tyget har "släppt" på min Arcertyx-jacka! Vad göra? Kläder 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.