Bestard Mountain Boots?

Är det någon här som har erfarenheter av Bestards dojjor? Jag har spanat på Race K och Exodo skorna. Någon som har dessa och vill dela med sig av sina erfarenheter?

Mvh

Fredrik Mauritzson
 
Jag skaffade ett par Race K tidigt i höstas. Jag är grymt nöjd. Skorna känns lite stela först men mjuknar snabbt till att bli mycket stabila men sköna att promenera i. Jag har inte gjort några extrema slitagetester men efter i princip daglig användning i ett halvår ser skorna fortfarande fräscha ut och andas otroligt bra.

Jag har ingen erfarenhet av Exodo men jag skulle tro att kombinationen av nubuck och GoreTex andas en hel del sämre än Race K:s Kevlar och GoreTex XCR.
 
Utsidan är partisk, eller?!

bengtemil; sa:
Jag skaffade ett par Race K tidigt i höstas. Jag är grymt nöjd. Skorna känns lite stela först men mjuknar snabbt till att bli mycket stabila men sköna att promenera i. Jag har inte gjort några extrema slitagetester men efter i princip daglig användning i ett halvår ser skorna fortfarande fräscha ut och andas otroligt bra.

Jag har ingen erfarenhet av Exodo men jag skulle tro att kombinationen av nubuck och GoreTex andas en hel del sämre än Race K:s Kevlar och GoreTex XCR.

Det här känns lite partisk att du på Utsidan, som vi alla ser har ni på utsidan Bestard som stor annonsör, det innebär enligt mig att din så kallade rekommendation inte är mycket värt. För inte hade väll du skrivit att Bestard skor vore skit om så var fallet, eller?!

//Micke
 
Vad har jag missat? Bengtemil säljer dessa skor eller?
Ja, ja. Det är ju ändå ett utlåtande där jag fick reda på att Race K är bättre än exodo. Då skiter jag faktiskt i varifrån utlåtandet kommer, partiskt eller ej. Sen att utsidan har vissa etiska regler vad gäller reklam o.s.v är en annan historia som bör respekteras, men jag lägger mig inte i den debatten.
Såååå, tack för tipset Bengtemil.

Maua
[Ändrat av Maua 2003-03-20 kl 14:34]
 
Re: Utsidan är partisk, eller?!

MikeMike; sa:
Det här känns lite partisk att du på Utsidan, som vi alla ser har ni på utsidan Bestard som stor annonsör, det innebär enligt mig att din så kallade rekommendation inte är mycket värt. För inte hade väll du skrivit att Bestard skor vore skit om så var fallet, eller?!

//Micke

Inte för att mitt inlägg kommer att tillföra diskussionen om Bestard Mountain Boots någonting, men vad tror du om folk egentligen Micke? Bara för att Emil är en av de eldsjälar som lägger ner fritid utan (inte mycket i alla fall) betalning på att sköta om utsidan.se åt oss och råkar ha ett par skor som en av annonsörerna här säljer behöver väl inte det betyda att han bara skulle säga possitiva saker om dem. Det spelar väl ingen roll om han så har fått dem från Bestard. Skulle det vara så att han inte vore nöjd med dem så skulle han väl förmodligen strunta i att skriva överhuvud taget. Jag kan bara jämföra med när jag jobbar extra i butik och kunder frågar om saker och ting. Inte fanken sticker jag under stol med bra eller dåliga saker hos olika tillverkare och modeller. En nöjd kund är alltid prioritet ett i mina ögon. Sen att jag kanske förlorar vissa kunder eftersom vi inte har alla varumärken hoppas jag att jag vinner på att han / hon kommer tillbaka nästa gång. Emils "uppgift" är att utsidans användare ska vara nöjda och glada, inte fanken skriver han då att han är grymt nöjd med Bestards sko modell si & så om det inte vore så. Skulle då Fredrik gå och skaffa sig ett par sådana (med Emils goda råd i bakhuvet) och upplever verkligen att de är kass, så lär ju inte han lite mycket på utsidans folk i framtiden.

Sen ska väl inte du säga allt för mycket vad det gäller att vara partisk med tanke på vad du (i egneskap av OPS grundare & säljare) skrivit i t.ex. diskussioner om PacSnake & OPS.

Ha de gott där ute!

// Nicke
[Ändrat av Niklas L 2003-03-20 kl 15:11]
 
aj då, jag visste att det kunde bli lite snack...

I Utemaggan testas ju prylar som annonseras på andra håll i tidningen och man hoppas att redaktionen är objektiv ändå...

Jag har köpt skorna själv och jag är grymt nöjd! Ni får ta informationen för vad den är..

Ha det bra!
 
Det var väll inte en testpresentation…

bengtemil; sa:
aj då, jag visste att det kunde bli lite snack...

I Utemaggan testas ju prylar som annonseras på andra håll i tidningen och man hoppas att redaktionen är objektiv ändå...

Jag har köpt skorna själv och jag är grymt nöjd! Ni får ta informationen för vad den är..

Ha det bra!

Jag ville bara göra er uppmärksam på hur lätt viss typ av information kan tas emot här på forumet. Det hade varit en annan sak om ni hade testa olika skor och berätta hur testet gick till, så som Utemaggan gör. Men när du på ett lösrykt sätt säger saker om skon så får det inte en lika seriöst intryck, och samtidigt känns det inte så professionell.

Men i sak, så tvivlar jag inte på att du tycker att Bestard skorna är bra, jag har själv kollat på de, och den såg bra ut. Med det känns fel när någon som få betalt att göra deras reklamfilm, eller vad nu Utsidan News filmen är för något, samtidigt hyllar den i forumet.

//Micke
 
Re: Det var väll inte en testpresentation…

MikeMike; sa:
Med det känns fel när någon som få betalt att göra deras reklamfilm, eller vad nu Utsidan News filmen är för något, samtidigt hyllar den i forumet.
Du har helt rätt. Inte är utsidan till för att man skall mångla ut några prylar inte. Nej skall vi säga något om någon produkt måste vi ha gjort en vetenskaplig test med ett tillräckligt antal liknande produkter så det skall vara vetenskapligt säkerställt ;-) // Roland
 
Mångel

walk_alone; sa:
MikeMike; sa:
Med det känns fel när någon som få betalt att göra deras reklamfilm, eller vad nu Utsidan News filmen är för något, samtidigt hyllar den i forumet.
Du har helt rätt. Inte är utsidan till för att man skall mångla ut några prylar inte. Nej skall vi säga något om någon produkt måste vi ha gjort en vetenskaplig test med ett tillräckligt antal liknande produkter så det skall vara vetenskapligt säkerställt ;-) // Roland
Om man var konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att tråden under "mångla ut några prylar" öppnades i ett utstuderat syfte.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
The_Lost_Cyclist Kängor från Bestard i Sverige? Kläder 4
thomasj Bestard kängor. Kläder 18
kofalla Bestard kängor! Kläder 2
Mandalay Bestard i Stockholm? Kläder 5
xochitl Bestard eller Meindl-kängor? Kläder 5
Glännman Minimus Mountain vs Helium HD Kläder 0
An1000 Mountain Works - storlekar och passform? Kläder 1
100826 Haglöfs ruggad mountain pant. Kläder 5
erpan Mountain works, har dom tummat på kvaliten? Kläder 4
iamlightspeed HH Odin 3L Mountain till vintervandring? Kläder 0
Tangentbord Haglöfs Rugged Mountain Pant, benlängd osv. Kläder 0
sweden_faltboot Var köpa Northface Mountain Pant Kläder 0
Info Erfarenheter av Mountain Hardwear - Mesa Convertible Pant? Kläder 0
Vertical Mind Mountain Hardwear Manticore Jack Kläder 0
valtteri Mountain Hardware Torch (softshell jacket) Kläder 2
silwerarrow Haglöfs mountain pro Kläder 1
Razzle-Dazzle Erfarenheter av Mountain Hardwears Malticore? Kläder 1
Scout^ Mountain Hardware Tech jacket vs Haglöfs Typhoon Kläder 0
Nettan A Letar The North Face Mountain Light-jacka! Kläder 1
henkepenke86 Mountain Hardwear Recon Jacket Kläder 0
streghina Haglöfs Mountain Pants & Lundhags dynamic pants Kläder 13
JLjung Mountain Hardwear Kläder 0
camilla Mountain Hardwear Epic Jacket Kläder 7
highlandpark North Face Mountain vs Mountain Light Kläder 8
MZS Skalbyxor Mountain Equipment Kläder 3
0399 Mountain Hardwear Ozone jacket Kläder 1
appelo Mountain equip. Co-op Venturi Cycling Tighs Kläder 2
0399 Mountain Hardwear winstopper Kläder 4
Vandrare Mountain Equipment på nätet? Kläder 10
Per J Salomon Super Mountain Guide 9 Kläder 1
rlindqvi TNF Mountain Jacket ?? Kläder 0
jabe05 The North Face Mountain Jacket? Kläder 2
5741 Mountain Hardwear online?? Kläder 1
joanna Mountain Equipment Drilite Plus-ställ? Kläder 0
Mountain Equipment ??? Kläder 2
Mountain Hardwear FTX Ultra vs exposure? Kläder 0
Mountain Equipment och drylite Kläder 0
North-Face Mountain Jacket Kläder 0
larre mountain equipment Kläder 1
Marmot eller Mountain HW? Kläder 1
MiBro Jörn boots, ok with strong legs/calf? Kläder 5
Fiskewigge Höga vildmarks/jakt boots för fiske och blöta turer i skogen? Kläder 15
Matfarsan 1-lagers boots något för mej? Kläder 11
omni96 Boots/shoes for Sarek in the summer Kläder 12
Pessinki Filtstövlar/felt boots/valenki? Kläder 2
blomh Moose-boots? Kläder 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.