Mountain Hardwear

Försöker hitta ett svenskt pris på M H spire 2.1. Någon som vet något om tältet? Pris och erfarenheter.

I USA kostar det runt 400 usd och det har fått blandad kritik. Lätt men något instabilt i kraftig vind. Duger det för svenska vinterförhållanden?

Jag var i Joutunheimen i somras och träffade 2 killar från Kanada som hade ett sånt tält, blev intresserad och passade på att ställa lite frågor om tältet.
De tyckte det var ett utmärkt tält men med lite kondens problem om man lagade mat i absiden, de hade inga problem med vind eller regn, däremot tyckte jag det kändes för trångt för mig som är 1,90.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips