Modern android-mobil, IP67, FMradio och 3,5mm uttag?

Är väl radio som kräver internet då?

Jag har med lite datortrixnade låtsats vara i USA och laddat ner radioappen till min Samsung S9 (utan FMradio) men den går ändå inte att lyssna på FMradio - jag tror helt enkelt att svnesksålda S9or saknar hårdvara för att ta emot FMradio.
Att lyssna på IPradio, dvs radio över internet klarar ju alla mobiler med mobil datauppkoppling (dvs alla moderna "smarta mobiler"), det krävs ingen särskild app - bara en webläsare och gå till sverigesradio.se.

Säger man FMradio och menar IPradio tycke rjag man ljuger. Riktig FMradio kan man lyssna på med mobildata avstängt så länge man har batteri och antenn. Antenn för FMradio brukar betyda trådade hörlurar (så ävenpå min XcoverPro).

/Patrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips