Mobiltäckning Ålands hav

För övrigt tråkig attityd från TS, seriös yrkestrafik ägnar inte tid åt Netflix annat än på frivakt.

Menade inte att vara spydig mot seriös fartygsbesättning. Min poäng är att man liksom MC-förare måste utgå från att trafiken inte ser ens fordon och agera därefter.

Så jag utgår från att det är vild fest kring kommandobryggan, med öl, vodka, chips och Netflix ;-) Att man absolut inte är sedd och att man inte kan vara säker på att kursen är spikrak.

Bättre att utgå från det än att besättningen kontinuerligt sitter och spanar av utrustning och horisont.
 
Hej igen!

Nu har jag då och då kollat på en shipfinder-sajt. Många lastfartyg passerar i farleden som går mittemellan Understen och Märket. Jag kan se att alla båtar följer nästan samma linje. Mittemellan, något mer åt Understen, när de passerar området.

Det känns bra. Det var farleden som var orosmomentet för mig, men det känns inte längre som ett problem. Ha överblick över vilka båtar som är på väg mot området. Passera intervallet där båtarna går kvickt (det ser ut att vara en max 2 km zon). Nemas problemas :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...