Mjukvaruversion 60C

Jag köpte en GPSMAp 60C i veckan av en lokal återförsäljare.

Väl hemma så började jag naturligtvis grejja med manicken och upptäckte då att mjukvaruversionen i min gps är: 3.40!

På Garmins hemsida är 3.30 den senaste versionen...
Hur kommer sig detta? Har 3.40 funnits tidigare men tagits bort för att den inte var färdigutvecklad eller??

Någon som har nån teori?

// Micke

Mitt tips är att den varit på service av någon anledning (fast den var "ny") och där har den senaste mjukvaran laddats in.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

avslutad210712

Gäst
Har för mig att

3.40 enbart är en uppgradering för 60 CS.

Från Garmins sida
-------------------------------------------------
Changes made from version 3.30 to 3.40:

Corrected problem with Sight N’ Go not projecting correctly.
Corrected problem that could occur during compass calibration that could cause incorrect compass readings.
-------------------------------------------------

Kan också nämna att det finns en version 3.42 beta för nerladdning. Enligt Garmin skall den vara stabil trots att det är en beta så vi får väl se när jag trycker in den under dagens lopp :)

Re: Har för mig att

Jag har haft den några dagar, och den verkar funka fint. Enda nackdelen är att vissa nya funktioner har engelsk text trots att man valt svenska som språk. En kul finess är att man kan använda 60CS som barometer, så att den sparar lufttrycket var 15:e minut, även om enheten är avstängd.

avslutad210712; sa:
Kan också nämna att det finns en version 3.42 beta för nerladdning. Enligt Garmin skall den vara stabil trots att det är en beta så vi får väl se när jag trycker in den under dagens lopp :)

Som tidigare har klurats ut, är firmware densamma för 60C/60CS/76C/76CS. Därför finns det ibland nyare versioner för CS-modellerna, som inte berör C-versionerna. Men i och med att mjukvaran är identisk, hänger C-versionerna med på tåget ändå.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips