Mjölk på fjället...?

arlas?

Om det är arlas låglaktos du tänker på, så är vi en del folk som tycker att den smakar lite väl sött (läs: fan det smakar bara socker).
Låglaktos som smakar bra är finska "Valio", men hur det är med hållbarheten på den vet jag tyvärr inte.
 
Nu har ju funnit en krängare av Nestle Nido.

På Hertsötorget i Luleå finns en arabisk livsmedelsaffär som säljer denna produkt.

Jag köpte en tunna som ger ca 20 liter mjölk.

Smaken är inte helt behaglig men om man tillsätter en tesked vaniljsocker på en litersblandning så smakar det milkshake :)

Lev väl!
/Patrik
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.