Min Utsidan-Platypus är död!!

Jag genomförde Spero Challenge (gamla LGT) i helgen med min gamla utsidanpåse. (Tack för sponsringen :) ) Om jag inte har fel så var det våren 2000 som jag fick min ch den håller än idag. Ganska bra faktiskt.

Om på senare tid har jag även skaffat några nya flaskor med den praktiska stora öppningen i toppen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Niklas L; sa:
sajberjohan; sa:
Någon som vet vart man kan få tag i en drickslang till den?

Det borde finnas i de flesta välsorterade friluftsbutiker, jag köpte min i en av den där stora kedjans butiker...

Jag frågade efter en drickaslang på Naturkompaniet i Göteborg, men fick till svar att de inte sålde dessa separat utan man var tvungen att köpa en flaska/påse också.

Reservdelar

Kolla med någon annan butik, fick min skruvkork på köpet när jag köpte lite annat på utebutiken i Umeå. Så nog finns det reservdelar och slangar osv.

Fler freebies till folket!

..Och även jag snikade åt mig två via en registrering av flickvännen, hehe. De är fortfarande i bra skick, har dock haft dem alltför mycket i förrådet. Numera har jag även en 2-liters med "dragkedja" och slang för vätskefickan i ryggsäcken, samt en stor 6-liters platypus för längre svängar här i Uk där bäckvattnet är suspekt. Bra prylar de gör, Platypus.

Slang och gängor

Jag kan inte låta bli att infoga ett litet tips och en referens till ett tidigare. Jag beskriver här,
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=15024, hur man gör sig en billig vattensäck.
Det visade sig att gängorna till Platypusen och blåsan i min säck är identiska. Det medför att jag nuförtiden alltid har säcken på 10 liter liggande under knäna när jag paddlar kajak och har dricksslangen upp genom kapellet. Det ger dessutom en bra stabilitet när jag inte har en massa packning med mig. Det enda problemet är att det är för lätt att dricka så jag borde kanske lösa följdproblemet också. Nu är gängorna inte kompatibla i den änden, som någon påpekade, men någon kanske har något förslag;)

Mvh Harald Eriksson

Efterlysning!

Min platypus har funkat perfekt. Eller funkade kanske jag ska skriva. Havet tog den under en liten utflykt till Möja förra veckan. Så om någon hittar en fylld, 1-liters platypusflaska guppandes någonstans mellan Möja och Finland så hör gärna av er.

/mats

Separat slang

gahne; sa:
Niklas L; sa:
sajberjohan; sa:
Någon som vet vart man kan få tag i en drickslang till den?

Det borde finnas i de flesta välsorterade friluftsbutiker, jag köpte min i en av den där stora kedjans butiker...

Jag frågade efter en drickaslang på Naturkompaniet i Göteborg, men fick till svar att de inte sålde dessa separat utan man var tvungen att köpa en flaska/påse också.

Separat slang för 49 kr plus frakt finns på Sportsnet, http://www.sportsnet.se.

Mvh
/P

Oh, den överlevde åtta månaders jordenruntresa plus en halv sommar innan den började läcka i en veckad skarv vid öppningen. Oerhört stryktålig! Dess efterföljare verkar jag ha tappat bort...

ni hade tur...

...som fick en... när jag läste inlägget så kom jag på att jag skulle fått en också men den dök aldrig upp.

så till detta inlägget kan jag tillföra att min är väl fortfarande någonstans mellan utsidan.se - tomtebodaterminalen - skåne. japp...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips