merinoull kläder och galgar?

Hej,
När ens merinoull t-shirts, tröjor osv är torra kan man hänga dessa på galgar då eller töjs dom ut?

Dom märken jag har är smartwool, woolpower samt Icebreaker.

Vanliga ull tröjor har problmet att dom kan töjas ut, så därför tänkte jag fråga gällande just merinoull?

Håller på att uppgradera hela min garderob med t-shirts m.m därför jag frågar och vill inte förstöra tröjorna genom att dom töjs ut.

Hej,
När ens merinoull t-shirts, tröjor osv är torra kan man hänga dessa på galgar då eller töjs dom ut?

Dom märken jag har är smartwool, woolpower samt Icebreaker.

Vanliga ull tröjor har problmet att dom kan töjas ut, så därför tänkte jag fråga gällande just merinoull?

Håller på att uppgradera hela min garderob med t-shirts m.m därför jag frågar och vill inte förstöra tröjorna genom att dom töjs ut.

Jag lägger mina i en klädförvaringslåda från IKEA med dragkedjestängning i garderoben som även skyddar mot ev mal som gillar ylle;)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10193376/

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En vanlig lätt ull tshirt kan hängas på en galge, jag har från icebreaker och aclima och de har inte det där problemet med att de sträcks ut, Men när jag tvättat dem så får de torka liggande, dock hänger de alltid på galgar annars. Även efter jag svettats i dem, så hänger jag upp dem på galge på balkongen

Mina har legat i en källare i platslåda med lock...som tydligen är lite fuktig, då vissa har krympt :(.....mitt midjemått har krympt också så det beror inte på detta;)

Så gör inte om jag;)

Så jag får nyinvestera och hänga i vanlig garderob.

Tunna t-shirts (150 g) torkar jag på galge, funkar bra. Plaggen är inte plaskblöta när jag de centrifugerats så de är inte så tunga. Jag centrifugerar på lägsta effekt (700) för säkerhets skull.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips