Mera tält

Hallå!

Jag behöver hjälp med tips av tältköp. Åker till usa om några veckor och hade då tänkt fynda mig ett tält. Jag kommer mestadels använda det med min pojke som är 3år, men det ska även funka med en vuxen som jag gillar men som jag samtidigt kanske inte vill bli allt för närgången med:) Har funderat på hybridtält, men med tanke på att det kanske blir lite kyligare för pojken och om det skulle bli dagsregn så kanske det är trevligare med ett tält som har bra takhöjd att leka inuti (har förmodligen fel).

Kravspec.

Jag är 180cm.

3-4 säsongstält

Vikt runt 2kg helst mindre

Kommer användas mestadels i skandinaviska fjäll.

Några tält som jag tittat på som ni gärna får kommentera och förstås era egna förslag.

GoLite Xanadu 2+, Weight 2.01 kg Height: 42 inches/106cm

MSR Hubba Hubba HPk, Packaged Weight:1.93 kg Interior Height: 100 cm

Mountain Hardwear Skyledge 2.1, Maximum weight: 1,98kg Interior Height: 100cm

Marmot Aura 2P, Maximum weight: 1.88 kg Dimensions: 127 x 223 x 101cm

Tacksam för eran hjälp

/Henrik

Självisk!

Jag tittade själv på ett msr hubba innan jag slog till på mitt TN, så köp järna ett Hubba Hubba så vi får en recension, tror att det fyller dina önskemål väl.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Volym och andras tidigare

omdömen pekar väl samtliga mot nya Hubba. Titta dig inte blind på ett 1/2 hekto....
Även jag ser fram mot att läsa din rescension.... Ha en bra resa!
//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips