Meindel Island MFS active, strolekar mm

Först och främst, är det någon som har något utmärkande att säga om denna känga?

Provade den (ej wide modellen) och den kändes smal och bra till mina tunna men långa fötter. Finns det bättre alternativ hos meindl?

Hur är det med storlek, behöver man gå upp väldigt mycket jämfört med sin normala skostorlek? Vad har ni för storlekar i vanliga fall och vad har ni på kängorna?

Tacksam för all input då meindel är ny mark för mig.
 
upp ett nr kanske

Nu antar jag du menar hermodell, men min fru köpte just denna känga i dammodell nyligen och gick upp ett nummer mot normal skostorlek, kanske finns liknande samband även med herrmodellen. Lite förvirrande med alla olika varianter, bara av märket Meindl finns ett flertal, klurigt att bli riktigt klar på vad som är den väsentliga skillnaden mellan dem förutom en del detaljer.
I övrigt har det fungerat bra att gå in dom (fast hon har känsliga hälar).
 
Kul med lite info! Tack!

Helt klart finns det många varinater, det jag fastnade för med denna var att den inte var av modell wide. Efter att ha provat ett antal meindl utgick jag från att alla mer eller mindre hade samma läst, men så är alltså inte fallet.

Nu är bara problemet att hitta någon som säljer storlek 47 och större, någon som har tips, butik eller näthandel, inomskärs eller i europa? Var hos naturkompaniet i dag och dom hade bara strl 12. verkar vara det samma hos dom flesta.

tips var man kan hitta större meindl kängor mottages alltså tacksamt.
 
Stora storlekar

Jag har just lagt en beställning på www.outnet.se på ett par Meindl Island MFS Active i storlek 15 till min sambo. Dom hade ej dessa men jag mailade och fråga och nu går det beställa upp till den storleken. De på outnet.se hjälpte oss även att hitta rätt storlek och var verkligen hjälpsamma.
 
Jag vet inte var du bor, men jag skulle nog söka upp en butik som kan tänkas ha meindl och prova storlekar. Sen om du ska beställa någon annanstans där det är billigare kan man ju alltid erbjuda den lokala butiken att sälja för samma pris eller något högre för den lokal närhetens skull.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.