Medvindstur?

Ja, jag vet att jag egentligen borde postat detta i "paddelkompis" men då detta är ett betydligt mer aktivt forum så tar jag mig den friheten... Moderatorn får väl flytta inlägget om så önskas.

Gjorde en riktigt härlig tredagars medvindstur solo från Nynäs till Rävsnäs under sommaren. Och tänkte mig nu att under september göra en till sådan fast, kortare, bara en lö-sö. Tänkte pejla intresse för att hänga på en sådan tur där syftet är medvind och så mycket surf som möjligt.

Jag har ganska stor vana av att paddla i och hantera öppet vatten och sjö och för att, om det blir av, hålla en så jämn nivå som möjligt bör ju du som är intresserad också ha en hygglig nivå och behärska räddning i högre sjö. Då min äkta hälft som jag normalt paddlar med inte är lika road som jag av "buspaddling" så tänkte jag pejla intresse den här vägen, kan i.o.f.s. göra en till solotur men det sätter ju begränsningar. Dessutom kan man ju i en liten grupp enkelt göra en "one-way" medvind eftersom bilar kan parkeras vid både start och mål.

Så, någon som känner sig sugen?

/Rickard

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips