Medvandrare sökes för Nepal, Annapurna Circuit okt/nov 2011

Hej!

Jag är en 39-årig man som skall ut och resa i höst, bland annat till Nepal. Där skall jag vandra Annapurna Circuit är det tänkt. Nu söker jag någon eller några (kvinnor eller män) som vill möta upp i Nepal och vandra leden tillsammans. Beroende av om man går hela Trekken eller om man slutar i Jomsom så tar det mellan 12-19 dagar enligt Lonely Planet. Men man skall nog räkna med 14 dagar i Jomsom-alternativet och 21 i hela så man har marginal.

Tydligen har det de senaste åren varit vägbygge från Jomsom och många har därför valt att slutföra vandringen där. Men det har samtdigt påbörjats vandringsleder en annan sträcka från Jomsom som skall göra att man undviker dessa, men jag vet inte hur pass fördigt det är.

Jag är öppen för bägge alternativen. Verkar det intressant så hör av dig!

Hälsningar Stefan

Hej!

Nu har jag bestämt mig för att vandringen kommer att starta runt den 20:e oktober och att det kommer att bli den kortare varianten, till Jomson. D v s 12-14 dagars fantastisk vandring. Om du/ni är intresserade av att vandra denna fantastiska tur med en person som är social, nyfiken på livet och öppen för nya perspektiv, med skilda intressen som exempelvis brittisk humor, äta ute, fotboll, resor, andlighet, meditation, stand-up-comedy, så hör av er så kan vi pratas vid. Eftersom jag reser i Indien före och Nepal/Indien efter Annapurna-vandringen så får vi mötas upp i Nepal.

Du/ni är antagligen någonstans mellan 31-49 år, alternativt känner dig som det : )

Hälsningar Stefan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Hej

Jag och LinneaK här på utsidan planerar att sticka till Nepal i oktober, vi har inte bestämt datum än men det skulle vara kul att mötas upp. Skicka mig ett utförligt PM med datum, var du tänker bo osv. All info du har än så länge.

Hälningar
Martin (kilo)

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips