MEC - vad har ni för erfarenheter?

Hej

Jag är väldigt sugen på att beställa varor från Mountain Equipment Co-op (www.mec.ca) i Canada, men innan jag gör det så är jag väldigt nyfiken på vad andra svenskar har för erfarenheter av att beställa därifrån. Jag har vänner och bekanta som handlat från företaget när det varit i Canada som är mycket nöjda, men jag känner tyvärr ingen som beställt därifrån via hemsidan.

Det jag framförallt söker svar på är hur ni upplevde leveranstiden, om det tillkom mycket tull och om ni var nöjda med servicen och den utrustning ni fick.

Peter

Har en bekant som beställde för ett par år sen (2-3) och det funkade bra förutom att han valde den långsammare leveransvarianten och den var långsammare... Paketet passerade tullen utan problem, men värdet var endast marginellt över vad man får föra in så det säger inte så mycket.
Själv så upplever jag det största problemet att det mesta man vill ha är märkt:
This product can only be shipped within Canada.
...vilket resulterar i en önskelista som betas av i takt med att man själv eller bekanta åker till Kanada. Är i övrigt mycket nöjd med allt jag införskaffat på MEC, både kvalitetsmässigt och prismässigt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips