ME Moonwalker IV hjälp

Hej,

Jag är ute efter en sovsäck som klarar vinterförhållanden men det behöver inte vara de mesta extrema situationer. Jag har fastnat lite för ME Moonwalker IV som är en syntetsäck med komfort temp på -14 för män (men är öppen för förslag på andra i samma prisklass (~2500)). En grej jag dock inte fått klart för mig är hur stor säcken är då den komprimeras (i liter). Är det någon som har koll på detta? Har också sett lite olika info vad gäller vikten, står 1800g på ME's hemsida men kollar jag t.ex. på skövde natur står det 1980g för standardstorlken. Förmodligen behöver jag dock XL versionen eftersom att jag är 190 cm lång.

Gohan; sa:
[
Svarar bara angående längden, Ja du behöver xl i ME sovsäckar tycker jag som är 189cm o har xl i ME, samt kolla dun blir betydligt mindre, även engelska RAB har bra sovsäckar till något så när vettig penning, även Marmot o övriga håller god kvalite/kontra pris men som sagt fundera på dun !!!

Jag är ute efter en sovsäck som klarar vinterförhållanden men det behöver inte vara de mesta extrema situationer. Jag har fastnat lite för ME Moonwalker IV som är en syntetsäck med komfort temp på -14 för män (men är öppen för förslag på andra i samma prisklass (~2500)). En grej jag dock inte fått klart för mig är hur stor säcken är då den komprimeras (i liter). Är det någon som har koll på detta? Har också sett lite olika info vad gäller vikten, står 1800g på ME's hemsida men kollar jag t.ex. på skövde natur står det 1980g för standardstorlken. Förmodligen behöver jag dock XL versionen eftersom att jag är 190 cm lång.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gohan; sa:
Hej,

Jag vet inte hur det är med vikten på just IV men min ME Moonwalker II står det 1280 på MEs hemsida och 1320 på Highsport. Jag har vägt den och fått det till 1360 inklusive packpåsen.

Jag är 180 cm lång och standard är lagom för mig. Tror också att XL blir bra för dig.

Jag kan tillägga att jag är för övrigt väldigt nöjd med min säck. Den inre kragen och elasticiteten är klara plus.

Mvh
Peter P.

För mig är Moonwalker serien med sovsäckar idealet. Hade jag inte varit fullsketen med sovsäckar hade jag köpt en Moonwalker II. Jag gillar alltså lätta syntetsäckar.

Mange

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips