Mått Ryggsäck LK70 (a.k.a. 70L, K)

Hej,

Jag har en äldre Fjällrävenryggsäck med Gyroram, vilket jag tycker fortfarande är en utomordentligt bra bärram vid längre vandringar. Nu börjar dock själva säcken sjunga på sista versen och jag grunnade på om säcken till Ryggsäck LK70 (a.k.a. 70L, K) möjligen skulle passa rakt av på ramen, eller ev. med några smärre justeringar? I dessa nedrustningstider slumpas ju splitt nya LK70 i Corduraväv iväg för 300-400 kronor.

Kan någon vänlig själ som har en LK70 i garderoben eller källarförrådet kolla säckens "ryggtavla" och ge bredd- och höjdmåtten?

Tack på förhand!

/Mats

LK70

LK 70 har
cc 34 cm på bredden men den är lite bågformad så lägg på 2 cm om du skall ha hela måttet runt.
Höjden är mer diffus men ca 58 cm

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bergans

Men det bör väl tilläggas att min är i plastat tyg och märkt Bergans 1987 och är köpt på Micke och något i Arboga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips