Mått Ryggsäck LK70 (a.k.a. 70L, K)

Hej,

Jag har en äldre Fjällrävenryggsäck med Gyroram, vilket jag tycker fortfarande är en utomordentligt bra bärram vid längre vandringar. Nu börjar dock själva säcken sjunga på sista versen och jag grunnade på om säcken till Ryggsäck LK70 (a.k.a. 70L, K) möjligen skulle passa rakt av på ramen, eller ev. med några smärre justeringar? I dessa nedrustningstider slumpas ju splitt nya LK70 i Corduraväv iväg för 300-400 kronor.

Kan någon vänlig själ som har en LK70 i garderoben eller källarförrådet kolla säckens "ryggtavla" och ge bredd- och höjdmåtten?

Tack på förhand!

/Mats

LK70

LK 70 har
cc 34 cm på bredden men den är lite bågformad så lägg på 2 cm om du skall ha hela måttet runt.
Höjden är mer diffus men ca 58 cm

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Bergans

Men det bör väl tilläggas att min är i plastat tyg och märkt Bergans 1987 och är köpt på Micke och något i Arboga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips