Mat

Hei alle vandere
det er jo ett område jeg skulle ville få litte tips om dels
1.Mat hvordan man kan lagga god men lett mat pg av vikten,

2.Hur skal man paka ryggeseken på beste måte

3.ett bra sett att törke kläder i telt om det er dårligt vär

Ja det er jo noen ting som er litt vansklig i blandt

takk på forhand

1. Alla sorters torkad mat. Pasta, potatismos, couscous, linser osv med diverse pulversåser och soppor. Sen finns ju speciell frystorkad mat, men den brukar ofta vara dyrare.

2. Brukar inte ha några större problem med packningen, vet inte om det beror på att jag har stor ryggsäck eller tar med mig lite saker. Jag bara slänger ner allt där det får plats (och ser till att ha regnkläder och regnskydd lättåtkomliga förstås).

3. Beror kanske på tältet. Mitt har ett spännband som går från huvudändan via högsta punkten mitt i tältet till fotändan, det är idealiskt för att hänga lättare plagg på. De flesta tält har väl någon slags ögla i taket där man kan fästa en lina. Tunga kläder (fleecetröjor och liknande) är nog lite knepigare.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips