Marmot Never Summer vs Mountainhardwear 3rd Dimension?

Skulle verkligen behöva en ny sovsäck. Har kollat lite på Mountain Hardwear 3rd Dimension och Marmot Never Summer.
Båda har (enligt tillverkarna) ungefär samma komforttemperatur. Den ena är syntet den andra dun. Jag tror dom ligger ganska lika i pris. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa säckar?

/Kristian

Skillnaden är ganska stor i pris. Minst 1000kr iallafall. Men kan du få en Marmot för samma
pris som MHW säcken(runt 2000kr) så köp den!
Om den är bättre eller sämre vet jag inget om
men den blir iallafall billig.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
_Erik_; sa:
Skillnaden är ganska stor i pris. Minst 1000kr iallafall. Men kan du få en Marmot för samma
pris som MHW säcken(runt 2000kr) så köp den!
Om den är bättre eller sämre vet jag inget om
men den blir iallafall billig.
Var hittar du den MHW-säcken för 2 papp?

För egen del så skulle jag nog helst välja en Marmot men 2 papp är billigt... ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips