Marmot Glenmore Jacket

Hejsan!
Min kille funderar på att köpa en Glenmore Jacket eller Lightspeed Jacket från Marmot. Någon som har erfarenheter av dessa får hemskt gärna dela med sig så det inte blir grisen i säcken. Han ska väl mest ha den till fjället på sommaren och möjligen till en del turåkning på vintern.

Glenmore

Jag testade en glenmore i en butik, den var verkligen suverän. Huvan är skitbra, riktig vindstrut med gott om plats, borde rymma klätterhjälm vid behov. Rörligheten var oxå topp liksom fickorna. Vad jag vet har Marmots övriga jackor mindre huva.

Kolla också Berghaus Trango Extrem på http://www.sportsnet.se Det är den bästa jacka jag sett, inklusive klättermusen. Saknar tyvär ventilation i armhålan, men allt annat är suveränt. 1900:- är den klart värd.

/Prylnisse

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips