Marmot Exum, passform mm, nån som vet?

Letar efter en skaljacka som jag skall ha till allt möjligt, men framför allt kunna cykla i. Tierras modeller Ridge, Prime eller Dhaulagiri sitter som en smäck, helt perfa rent aerodynamiskt sett. Men Marmots Exum finns till fördelaktigt pris på addnature, och den ser helt cool ut. Denna jacka verkar lysande enligt recensioner, men den finns inte att testa i skåneregionen så jag är osäker på passform.
Någon som vet nåt?

Tjena!

Jag har denna jackan och kan inte säga annat än att jag är kanon nöjd! Har använt denna i ihärdiga regn och har alltid varit torr. Stora rymliga fickor på bröstet. Av mig får den 5 av 5. angående passformen så tycker jag att den inte sitter så jätte kropps nära som jag kan tänka mig att du vill ha den om du cyklar.

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har bara provat den i butik så ta det för vad det är värt...
Den sitter tight, men är kanske lite kort i ryggen för cykling.
Jag är bra sugen på den för skridsko och skidåkning men jag tror inte att färgen godkänns av fotografen, jag har lovat fotovänlig färg på nästa jacka.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips