Markera trådar/forumdelar som "lästa"?

Kände mig plötsligt som en humorbefriad gnällspik efter att ha skrivit i "blocka ämnen"-tråden. Det var verkligen inte meningen att antyda något negativt om några forumdelar, utan tvärtom ett uppslag i syfte att underlätta navigeringen. Men att gå via "blocka" är kanske fel väg, och som flera påpekat troligen tekniskt svårlöst.

Däremot har jag, på andra diskussionsfora, sett funktionen "markera tråden/forumdelen/hela forum som läst".
Vore guld värt om man t ex (som jag) varit borta ett tag och har många "olästa" trådar efter sig, som man inte känner för att plöja igenom. Nu hänger de kvar "för evigt" på "nya inlägg"-listan.

Skulle "markera xxx som läst"- funktion vara möjlig att införa?
 
Ta gärna bort denna tråd...

Jag har nog blivit gammal, gaggig och blind - den funktion jag föreslår ovan finns redan på Utsidan. SKÄMSKUDDE. Admin får gärna ta bort tråden...
 
Nej, ta inte bort, skriv istället hur man gör så andra kan lära sig.
/Patrik
HELA forumet går ju redan nu att "markera som läst" (se verktygslisten längst upp). Och det täcker nog de flestas behov av att kunna "rensa bordet" ibland.

Visst skulle det vara ännu bättre att kunna göra detta på nivån underforum eller rentav enskilda trådar, men det är kanske ändå lite lyxavdelning.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.