Marin Muirwood var?

Jag har tänkt göra en lite längre tur på cykel och har då genom att läsa på forum under långa stunder att en Muirwood 26" verkar vara ett bra val av cykel för mig. Jag undrar nu om någon vet var man kan få tag på en sådan här cykel? helst i södra Sverige? Har svårt att hitta någon försäljare här, eller måste man leta sig utomlands?
Har letat mycket på nätet men inte lyckats hitta någon.

Om det bryter mot reglerna får ni gärna skicka ett Meddelande istället för att skriva i tråden om ni har några tips.

Tack för tips
 
Varför just Marin?

Surly LHT är i mitt tycke väl värd prisskillnaden. Köper du ramen lös kan du bygga upp cykeln med gamla och nya delar så den passar dig redan från början. Finns även det gott om andra cyklar/ramar för 599/26" hjul till lägre priser i tyska och engelska nätbutiker om du söker i forumet.
 
Marin eller LHT

Surly LHT är i mitt tycke väl värd prisskillnaden. Köper du ramen lös kan du bygga upp cykeln med gamla och nya delar så den passar dig redan från början. Finns även det gott om andra cyklar/ramar för 599/26" hjul till lägre priser i tyska och engelska nätbutiker om du söker i forumet.

Jag har varit så nära, så nära, att göra just som du skriver den sista tiden.

Jag beställer en del saker från SJS Cycles och har goda erfarenheter av dem.

http://www.sjscycles.co.uk/category-Thorn-Sherpa-Frames-664.htm

LHT och Sherpa verkar vara så gott som likvärdiga.

Surly Cross-Check kommer med framgaffel med monteringspunkter för pakethållare i 2010 (från och med slutet av december, tror jag).

Finns Muirwood i 17"? Det låter ganska litet. Jag tog för givet att 19" var den minsta, men jag måste erkänna att jag inte läste på.


Daniel

PS: Man kan alltid vänta tills Cykelnetto får in nya för 2010. Man kan inte klaga på deras priser.
 
Jag har varit så nära, så nära, att göra just som du skriver den sista tiden.

Jag beställer en del saker från SJS Cycles och har goda erfarenheter av dem.

http://www.sjscycles.co.uk/category-Thorn-Sherpa-Frames-664.htm

LHT och Sherpa verkar vara så gott som likvärdiga.

Surly Cross-Check kommer med framgaffel med monteringspunkter för pakethållare i 2010 (från och med slutet av december, tror jag).

Finns Muirwood i 17"? Det låter ganska litet. Jag tog för givet att 19" var den minsta, men jag måste erkänna att jag inte läste på.


Daniel

PS: Man kan alltid vänta tills Cykelnetto får in nya för 2010. Man kan inte klaga på deras priser.

Fick en chock när jag skulle beställa lite delar från SJS förra året och såg vad kostnaden för porto blev. Kan iofs ha ändrats men nu när kronan stärkts men det blir trots allt mer pengar för en likvärdig ram.
 
SJS / Porto

Fick en chock när jag skulle beställa lite delar från SJS förra året och såg vad kostnaden för porto blev. Kan iofs ha ändrats men nu när kronan stärkts men det blir trots allt mer pengar för en likvärdig ram.

Det var en del, men det blir inte mer av att man beställer mer. Så jag väntade tills jag hade en hög med saker. Jag märkte det när jag la till och la till och la till, och portot förblev detsamma.

Jag renoverar en gammal engelsk "touring"-ram och har inte ett val. Vissa saker kan jag helt enkelt inte få här i Sverige.

http://dlridings.se/blog/2009/11/29/holdsworth-mistral-on-the-road-again/
 
Att beställa en ram direkt från Thorn eller SJS (SJS sköter försäljningen av hojar/ramar åt Thorn verkar det som) kostar lite drygt 500kr i dagsläget vill jag minnas.

Är det en Sherpa du söker är den faktiskt ett par hundralappar billigare hos Veloform (med fraktkostnad från England inkluderat i jämförelsen). Och precis som Billy på Cykelnetto är Anders en utomordentligt bra karl att ha att göra med.

Hugade Sherpaspekulanter bör vidare innan beställning fundera över om de vill cykla med bock- eller butterflystyre då ramen finns i två olika längder :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bulgakov Nytt framdev marin 08 Långcykling 3
PierreOdengard Cykeltips, inte Marin. Långcykling 31
olaab Var hyra långfärdscykel i Japan, helst Sapporo Långcykling 0
halmstadanders Afrika, när var hur Långcykling 12
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
enSAM Cykla, var? Långcykling 4
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
graylingman Var köper man billigast Vaude eller Ortlieb cykelväskor? Långcykling 11
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
malinliljeblad Vill åka långt härifrån, ensam med cykeln - men var? Långcykling 9
metzan Var cykla - en vecka i Europa? Långcykling 11
LisaJ Var hitta STOR cykelkorg? Långcykling 8
liquidmonkey camel bak LOBO---var??? Långcykling 2
perosen var hitta finare navdynamo (DH-3N71 etc)? Långcykling 3
swed-ontour Var hittar jag en transportväska? Långcykling 7
mattiase Var har de små diod-framlysena tagit vägen? Långcykling 19
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Så var det då klart, enhjulingskarriären är över! Långcykling 13
avsl0912 Så var det snart dags igen! Haparanda-Ystad på 1 hju1! Långcykling 12
KLAGER Det var en gång en cykel Långcykling 2
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
skiman Sverige-leden var finns hemsida med karta? Långcykling 2
PK Neelix Var cykla kring Umeå? Långcykling 1
igs DRESINCYKLING VAR ? Långcykling 5
lactlab Var köper jag en cykelresväska Långcykling 3
KTG Alla snackar om cyklar med stålram, men var finns dom? Långcykling 25
littlebigohrn Var finns logi på vägen mellan Strömsund -Stekenjokk Långcykling 11
Daddy Cool Genomresa Danmark! Hur? Var? Långcykling 3
The_Lost_Cyclist cykelsem var? Långcykling 5
ehn Var julklapparna inte tillräckligt hårda? Långcykling 0
littlebigohrn Var cykelvandrar jag i de djupa Värmlandskogarna? Långcykling 1
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
stellan Begagnade racercyklar - Var? Långcykling 4
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
dirty harry Var kan jag hitta en ny Crescent Egil (den är stulen)? Långcykling 0
stellan Domningar i skrevet - var tog lille vännen vägen Långcykling 38
lizardking var köper man cykelväskor Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.