Mapsource

Är det någon som har MapSource över Österrike, bewrätta i så fall om den är användbar mm.?

MG Österrike

Jag är inte så imponerad av MG Austria. Dålig upplösning bara en aning bättre än worldmap. Bara större vägar är med. Jämfört med MG sverige (som är extremt detaljerad) står den sig slätt. Men den funkar hyffsat så länge man håller sig på vägarna. Vilka Mapsource är det du har erfarenhet av?? Maila gärna för utbyte av erfarenheter.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Den MS jag har erfarenhet av är Sverige Danmark och erfarenhet är väl att ta i. Jag bor i Kalix och den täcker ju inte mina hemtrakter så det är framhör allt som övnings/lek objekt jag använt den. Jag kommer att göra en resa till Österrike under slutet av maj så det var därför jag frågade. Har en Vista så världskartan går att använda fast vägar älvar inte är på rätt ställe.

MG Europe

MG Austria har jag inte sett, men Österrike täcks ju av den nya MG Europe. Där är det minst sagt en radikal skillnad på detaljnivån i Österrike, jämfört med World Map.
Däremot har jag inte varit på ort och ställe och sett hur det stämmer. Dock har jag hitintills god erfarenhet av hur MG Europe stämmer överens i de länder som jag kunnat kontrollera själv (Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Spanien och England).

Anders

Uppgradera MetroGuide (eller R&R)

Nedan är en länk till uppgradering av MetroGuide och Roads&Recreation för vilket europeiskt land som helst till motsvarande Europe-variant. Ni får alltså ordentligt uppgraderade kartor och hela Europa (självklart med de täckningsbegränsningar som kartmaterialet har).
Har svårt att tänka mig ett bättre erbjudande :)
http://www.garmin.com/manuals/MGEuroUpdate.pdf

OBS - uppgradering måste ske innan sista Augusti!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips