MapSource World Map + Norge?

Hej,

Ska Via Bergen och sedan uppåt Nordkap i sommar på hoj och har införskaffat legenden för att kunna trycka ner lite "detaljrikare" kartor....

Men, upptäcker att inga andra nordiska länder är SE + DK finns i Mapsource.....hmmmm illa.

Är det någon som sett hur detaljrik WoldMap är och om den täcker mera om Norge än den i Legend inbyggda?

Jag har en "skarp" SE/DK R&R.

Vänligen, Robban, Grön på GPS..... :)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack Magnus,

Jag har varit där, men tänkte att "någon" här kanske hade testat Woldmap på en Legend och hade lite "erfarenhet" om den var bättre än den inbyggga eller inte över Norge.

Jag har för lite kunskap om detaljrikedomen är bra eller inte, vid olika "zoomupplösningar"

Det finns ju en "detaljrik" karta i Legenden, men frågan är om den räcker för att navigera genom Norge och uppåt i Sverige, när det gäller vägar fram till färjor och dyligt..

Vänligen, Robban.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips