magsjuka på kungsleden...

Fjällräddningen hämtade magsjuka

KIRUNA Stugvärden i Tjäktastugan norr om Riksgränsen larmade Fjällräddningen på påskdagen då en magsjukeepidemi brutit ut i stugan.

Tre av de fem fjällresenärerna som valt att fira påsken i Tjäktastugan drabbades under påskhelgen av svår magsjuka. Därför begav sig fjällrädddningen iväg med skotrar och pulkor för att köra samtliga i stugan tillbaks till civilisationen berättar vakthävande befäl i Luleå. Beslut har tagits att evakuera stugan och sanera den för att skydda kommande besökare från smittorisken.

Publicerad: 2007-04-08 15:00
Uppdaterad: 2007-04-10 00:00

enligt nsd
http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=56082&arkiv=False&city=8

Alla 5 drabbades av magsjuka.. till och med en sjätte men han fick åka helikopter till gällivare sjukhus.. ingen dum resa med en otroligt vacker utsikt över fjällvärlden!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
nitrams; sa:
Alla 5 drabbades av magsjuka.. till och med en sjätte men han fick åka helikopter till gällivare sjukhus.. ingen dum resa med en otroligt vacker utsikt över fjällvärlden!

Med tanke på hur jag mådde när jag låg över toaletten och sypdde för en vecka sen så tror jag att han mest såg himmlen, om ens det :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips