Madshus eller Alpina för kalle-anka-fötter?

Jag har relativt bred framfot. Vibram fivefingers är idealskon sett till formen.
Nu ska jag ha inhandlat ett par skidpjäxor för BC bindning. Användningsändamålet är långfärdsskridsko och smala turskidor, ibland skateing med dessa. Jag vill ha en stabil och bekväm sko.

Jag har sett på t.ex. Madshus Glittertind BC och Alpina Explorer BC på nätet. Det finns ingen butik som tillhandahåller någondera modellen eller som säljer BC skor överhuvudtaget i den trakt som jag bor i.

Bekväm sko för relativt bred framfot! Alpina eller Madshus?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag har rätt bred fot o använder Fischer bcx6 med gott om plats för fötterna.. Köpte en strl större för att kunna få i även raggsockor om de skulle bli överjävligt kallt..

Jag har problem med att mina fötter är breda långt fram och tvingas därför ofta ha några storlekar för stora skor bara för att få plats.

Jag rekommenderar starkt att du ser på Alfa. Jag använder Alfa Skarvet å har kunnat gå ner en storlek just för att de är sådär breda i framfoten.

Har haft Alpina BCX tidigare å den sitter skönt men är inte direkt unikt bred.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips