Luxorparts Laserkikare med avståndsmätare

Är det någon som har erfarenhet av Laserkikare som kan mäta upp till 600 meter Luxorparts laserkikare med avståndsbedömning från Kjell & Company, är det något att ha, eller är det bara skräp, tänkte använda den när jag jagar, för att kunna bedöma avståndet, och få säkrare skott, tacksam för råd och tips, vanlig kikare har jag en Vortex Viper 8x42
 

Bilagor

  • C967A60A-86C1-458F-AE82-9FF4E648B7D9.jpeg
    C967A60A-86C1-458F-AE82-9FF4E648B7D9.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 66
  • D0D8D3F2-EA95-42F9-9026-112748B65788.jpeg
    D0D8D3F2-EA95-42F9-9026-112748B65788.jpeg
    4.3 MB · Visningar: 76
Med ett ATN X-sight och dess ABL så har du allt i ett
- och rätt inskjutet och programmerat så behöver du bara placera hårkorset mitt i målet...
Rationellare än att bolla med flera olika utrustningsdetaljer inför det där avslutande steget i skyttet
/Odd
 
Även billiga laseravståndsmätare mäter bra, men de fungerar dåligt som kikare så du lär få ta med Vortex kikaren. Sen finns det funktioner som gör att en något dyrare modell kan bortse från löv i förgrunden som du kanske vill ha, avståndsmätare med bra optik är dyra Vortex har avståndsmätare också.
 
Med ett ATN X-sight och dess ABL så har du allt i ett
- och rätt inskjutet och programmerat så behöver du bara placera hårkorset mitt i målet...
Rationellare än att bolla med flera olika utrustningsdetaljer inför det där avslutande steget i skyttet
/Odd
Vänta på en civil modell av xm157.
 
För jakt dagtid bör även en billig avståndsmätare fungera bra. Jag har inte provat Luxorparts, men ett antal liknande. Optiken är dålig, men räcker till för att kunna mäta dagtid när det är ljust. I skymning kan det vara svårt att mäta på ett vettigt sätt.

Jag hade en billig Bushnell som mätte 600 yards innan jag uppgraderade till en Leica CRF 1600. Största skillnaden är kvaliteten på optiken. Inte att jag kan mäta 1000 meter till.

ATN X-sight får du bara jaga gris med, vilket gör den rätt begränsad.

Det finns kikarsikten med integrerad avståndsmätare. Jag ser för de allra flesta väldigt liten orsak att skaffa sådana, även om t.ex. en Swarovski dS skulle vara rolig att ha. Den kostar dock rätt mycket...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...