Lundhags känga efter byte av bottendel.

Mina 3år gamla Professional Mid har krympt, detta verkar ju vara allmänt känt iofs. Men mina skickade jag in redan efter första året för att lästa ut höger kängan. Efter ännu ett år var det dags igen och nu är det tredje gången. Nu vill Lundhags byta ut bottendelen på höger känga för att "mina fötter nog är olika".
Det stämmer för min vänster är 260mm och höger 264mm, ingen stor skillnad alltså och klart inom marginalen på en 42a som ska ha ett innermått på 286mm.
Men frågan är om detta byte av bottendel kommer vara en bestående reparation och om någon fått nått liknande gjort och varit nöjda?

Orkar inte skicka skon en gång per år för att få den fixad, köpte kängor för närmare 4000kr och använder dom mycket!

Om det nu inte skulle bli bra, vilka andra tillverkare finns på skalkängor liknande Lundhags? Jörnkängan känner jag till.

Verkstan i Järpen bytte ut bottendelen/cellgummidelen på mina gamla Jämtkängor ifjol
sommar - jag har aldrig ångrat det beslutet! ( De erbjöd sig att göra det på mina antika
Jämtkängor när jag var däruppe för att på plats prova ut ett par helt nya och made-to-
measure svarta Forest II med snörningsändringar bl.a. ) So: Go for it!!!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Men du bytte för att dom var utslitna då, i mitt fall är det ju för att kängan krymper och har så gjort i tre år....
Nu har dom inte nämnt några kostnader för mig för att få det utfört men självklart är jag redo att lägga en slant för att få det bra med en hållbar lösning.
Men om jag nu ska lägga någon tusing på detta så vill jag det ska vara klart sen.

Har frågat via mail varje gång varför detta händer att dom krymper och har aldrig fått något svar.
Skon ska ha ett innermått på 286mm men höger känga håller bara strax över 270mm, vänster är något större.

Oh nej, de var inte utslitna. Långt ifrån. Jag behövde få plats med mina numera större fötter
- och det gick inte att 'lästa ut' nederdelen så mycket... De känns genomsköna att packa in
fot + inner + ytter -socka i numera. Tidigare gick det att få i fot + tunn innersocka - knappt...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips