Luddan - nån som har erfarenhet?

Jag har just beställt två par Luddan (från Winter Life) från Skråmträskskon. Ett par låga i 39 och ett par höga i 40. Är lite kluven på hur mycket sockar man ska ha plats med. Och töjer dig den filtade skon med tiden? Slarvigt mätt så har jag gissningsvis 2 cm kvar respektive 3 cm kvar i tårna. Tanken är att ge dem vid kallt väder, samt i pulkabacken där det blir delvis rörelse och delvis stillastående.

Nån som knatar runt i ett par Luddan vintertid? :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Helt ok! :) Vid första provning av skorna inomhus så känns det helt ok! Varma, rymliga, lätt att snöra (även om snörena inte "stannar" medan man snör som på en vandringskänga). Ett plus är också den extra iläggssulan som medföljer. Nu har jag 39an på mig, men en tunn å en ullfrottésocka på. Känns rymligt med vickmån uppåt och lite plats kvar framåt.

40an är höga, och de sitter på ändå men blir ju rymligare runt om och de har jag testat med en extra socka och det funkar. Men ja, jag undrar om den blir för stor eller inte i längden.

Skinndekorationen på är rätt mjukt skinn, så gissar att Grizzly är i det skinnet över hela? De hade kanske varit det bästa alternativet för mig, men nu fick pris och tillgång styra.

Gillat utseendet, var rädda att de skulle kännas lite "toffliga" men det gör de inte.

Önskar nästan att jag hade råd att behålla båda paren men det funkar tyvärr inte.

Jamen det är ju smart, att beställa flera och returnera den som passar sämst. Nu vill ju jag ha "custom", men de kanske går med på att skicka en ett par provpar först. Ska höra med dem om det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips