Lokal Förare runt Gamleby

Hej!

Efter en tuff sommar på jobbet är det äntligen min tur att få semester. Klättring blir det naturligtvis.

Jag söker förare över
Silverberget, Marstrandsberget,
Sjöända, Korpberget och Tjuvkyrkeberget.
Alla belägna nära Gamleby.

Om du vet var man kan få tag på dessa, skulle jag var mycket glad för den informationen.

Tack på förhand!

-mackan-

Förare

Det finns en eminent förare att köpa för ca hundrafemtio kronor. Den heter "Sportklättring: Västervik,Linköping, Småländska Höglandet" eller något liknande. Går att få tag på via de olika klubbarna: Västerviks klätterklubb, Höglandsklättrarna eller Linköpings klätterklubb. Kan också gå att få tag på i välsorterade klätterbutiker -ring runt och fråga. Oasen (klätterväggen inne i Västervik) borde ha den till försäljning eller veta var man får tag på en.
Den är visserligen ett par år gammal nu men när det gäller de klippor du frågar efter är den fortfarande aktuell, det som kan saknas är ett eller annat nytt berg eller boulderområde.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips