Livslängd på Gore-texjackor

Paclite

OK,material slits. Det har jag inget problem med.
Och att tvätta dom med rätt tvättmedel och impregnera regelbundet ingår i mitt medvetande. Men jag köpte en Tierra-jacka på rea för sex veckor sen, och har inte ens hunnit ge den första tvätten innan den börjar läcka. Läcka förresten, vattnet rinner rakt igenom. Värst är det på ärmarna och axelpartiet. Kan det ha något samband med att jackan har hängt i butiken länge? Jag har inte slitit särskilt mycket på jackan, har använt den som cykla-till-jobbet jacka och har inte haft ryggsäck. Tierra rekommenderar mig att gå tillbaka till butiken, men kvittot är borta och få butiker är särskilt pigga på att byta rea-varor.
Min gamla Haglöfsjacka började uppföra sig på det här sättet efter 4 år, snö, hagel, regn, lera och ett flertal vurpor och revor. Det känns helt enkelt som om jag har valt fel material.

6 månader...Grottjacka NorthFace, blev sen Scarface'

Ju mer man tvättar såna mikropikro fjollkläder, desto mer eller mindre ..eller vad fan som helst, eroderar dom..
Kallar sånt därna för 'plastkläder'...fullkomligt värdelösa vintertid...Vadmal är det enda jag har då..i fjälljakter.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips