Liveaboard-tips?

Är det nån som har tips på bra ställen och företag för Liveaboard-resor? Jag hade tänkt mig resa till i Egypten och Röda Havet i april, men läget där har gjort det lite svårare. Även om UD släppt sina varningar så är det få resebolag som fått igång sin verksamhet.

Jag hade tänkt mig en resa på ca en vecka så Asien känns lite väl långt bort.

Jag har varit på en Liveaboard resa och det var i slutet på jan - början på feb detta år.
Jag var i Egypten med ett företag som heter Blueotwo och kan bara säga att det var heeelt fantastiskt. Tror deras båtar kan vara lite dyrare men dom är helt otroliga på service och allt vad det heter. Rekommenderar det starkt! :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack, ska komma ihåg det. Tyvärr har inte resebolagen återupptagit resorna till Egypten, så bara reguljärflyget gör resan 5-6000 kr dyrare just nu. Jag sparar Röda havet till nästa år.

hm. nu kommer jag med ett asientips trots att du inte ville, men eftersom egyp inte är ok ännu så får du tåla det.. jag åkte med "the junk" i januari, surin, richelieu, koh bon och similand. Fin båt och bra service, roligt gäng.

Tacka! Ska också läggas på minnet. Det fick bli dykcenter och landbaserat denna gång. Resan till Jordanien är beställd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips