Lista på långa uppblåsbara liggunderlag

Hej,
Jag har gjort en lista på längre uppblåsbara liggunderlag som har tjocklek och R-värde utan att vara för tunga.
Kom hem från en kort vända Sarek och sov lagom dåligt. Skyller det på liggunderlaget så jag gjorde en lista med allt jag kunde hitta en hel dag och köpte det som verkade vettigast.
Jag är 189 så jag letade efter längre modeller, tjockare liggunderlag, la märke till R-värden och vikt. Det skulle vara bättre än det jag hade med mig helt enkelt.

Så om du ska köpa ett liggunderlag så kan du gärna använda listan jag tagit fram. Det är öppet för alla att ändra i så ni kan lägga till om jag har missat något märke mm.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/15N4-4aLmvcmPQ7GyGxr1_X20OaCYHID7fHvF0cYev7A/edit?usp=sharing

Hoppas det ger någon lite nytta.

Jag använder främst ett Exped Synmat 7 LW men har även ett Thermarest Prolite Plus Large beroende på tur. Jag är 193cm och inget problem med liggunderlagens storlek.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Tack, jag har lagt till amok i listan.
Ser att Fjøl Ultralight LW var faktiskt ett möjligt alternativ som uppfyllt mina önskemål om jag känt till dem. Nu har jag redan beställt ett EXPED ultra R5 men så får det vara för den här gången.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips