Liner till sovsäck
- Trådstartare J88
- Start datum
Samma här, plus balaclava alt. min buff draperad som som en sådan, för att skydda sovsäcken från håret, som ju hinner bli rätt skitigt på en längre tur.Har tidigare kört med både bomull och siden. Gett upp det och har alltid underställ i säcken istället
...är lätt och torkar snabbt efter tvätt. Med liner skyddas sovsäcken bättre än med underställ, dessutom kan jag välja om jag vill sova utan stället varma nätter. Har aldrig problem med att jag snurrar in mig...men jag är en lugn sovare...
//J
Hur tycker du att reactor fungerar? ger den så mycket extra värme som det står? är det kännbart varmare än sidenlakanet? har kikat på ett sånt, så därför jag undrar.Har ett i siden, och ett sådant här :
http://www.outnorth.se/sea-to-summit/thermolite-reactor-liner
Siden är ju skönt, men oftast är det skönast med bara ett ull-underställ... liner lägger till lite värme till säcken iallafall så min Mountain Hardwear Phantom dunsäck som är klassad runt 0 grader fungerar lätt i tält till flera minusgrader med liner.
Personligt hur man tycker, men ett reselakan/liner i siden kan man använda lite nu och då