Limma sula på Vibram Five Fingers

Hej!

Ni som limmat sulan på mina Five fingers, vilket lim har ni använt? Den har släppt fram tån och sidan av skon.

På många amerikanska sidor rekommenderar Shoe Goo, men jag hittar inget liknande i sverige.

Kan Casco's Rubberfix eller kontakt lim vara ett alternativ?

mvh

Det är rätt många svenska sidor som haft det, men nu verkar det borttaget eller "tillfälligt slut" överallt. Hittade ivf en sajt som har.
http://www.cinci.se/shoe-goo-gummispackel-59ml-p-220.html

Köpte från gabra.se 2015 och lagade en 5 - 6 cm stor reva i en gummistövel (som såklart inte är gjord i rriktigt gummi). Fult som fan, men det håller än.

Fast egentligen tror jag inte det är nån större skillnad på Shoe Goo och de preparat som är mer lättillgängliga här. Casco och vad det är.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips