liggunderlag till hammock??

För tillfället har jag en ticket too the moon hammock och funderar på vilket.
Har ett 7,5 cm tjockt uppblåsbart, men tycker detta blir lite klumpigt/stelt.
Vad göra??

Antingen blåser du bara upp det med hälften så mycket luft som brukar eller så skaffar du dig ett eller två billiga closed cell foam pads. Jag kör personligen med ett Thermarest Z-Lite och en CCF-pad från ÖoB och tycker det fungerar bra i min DD Frontline. Skall dock köpa en UQ när skatteåterbäringen kommer och ser fram emot att skippa liggunderlag helt (iaf sommartid) :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Använde ett Biltema-underlag när jag började min hängmattecamping. Funkar bra, men undertäcke är klart att föredra. De som har uppblåsbara säger att man fyller dem runt hälften-75% så funkar det. Aldrig prövat själv, men man kan ju experimentera för att hitta rätt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips