Liggunderlag, budget variant

Jag skulle ta en titt på Stadium eller Intersport.
De säljer Pacific Outdoors (världstvåan på självuppblåsare) produkter, men under eget namn (McKinley eller Everest). Då vet man vad man får.

http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/liggunderlag

Om det handlar om resor och sommar kanske ett ofyllt uppblåsbart liggunderlag (luftmadrass alltså) kan funka bra. Lättare och mindre skrymmande än självuppblåsare:

032063_002.jpg

Kostar 299 kr.
Foto: www.stadium.se

Är det samma underlag som jag köpte för 5-8 år sedan med separat uppblåsning av varje tub så avråder jag, dels klarar den bara sommartältningar när marken är varm, ingen isolering där, dessutom hade jag läckande tuber så man vaknade vajje natt och fick plocka fram pumpen, japp du måste släpa med en sådan åxå...

Jag skaffade snabbt ett Thermarest trail light istället, nu kollar jag på expeed för mer "fluff" och året runt användning.

greendanger
Det är nog inte samma, det du syftar på är blått och jag har ett sådant men har inte upplevt dina problem. Det enda jag kan gnälla på är att det är jobbigt att få ut luften ur alla tuber.
Har köpt det nya röda också och där blåser man upp hela underlaget på ett ställe, hittills har det funkat kanon.

Min favorit är dock Exped Airmat.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
greendanger
Det är nog inte samma, det du syftar på är blått och jag har ett sådant men har inte upplevt dina problem. Det enda jag kan gnälla på är att det är jobbigt att få ut luften ur alla tuber.
Har köpt det nya röda också och där blåser man upp hela underlaget på ett ställe, hittills har det funkat kanon.

Min favorit är dock Exped Airmat.

Japp den är blå, det är ventilerna so har en mindre pysläcka tyvär är det på de två tuberna som sitter mot mitten.

Har ett termarest och det issolerar mycket bättre bla när jag ligger ute i mars/april, där upplever jag luftmadrassen som mycket kallare.

Håller på och kollar på en Exped ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips