Letar efter ett 2-man tält för året om

jag letar efter ett två manna tält för att använda året om, nån som kan ge ett bra tips?
max summa är 4000 kr.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Begagnat

Mitt tips är att leta efter ett beg Hilleberg Nallo 3 GT. Håller med föregående om att Du bör satsa på ett 3 pers tält om Du ska nyttja det på vintern. Nämnda tält har gott om plats för 2, är vädertåligt och relativt lätt. Ska Du vintertälta frekvent lr använda det mkt i skärgård/kust kanske ett kupoltält dock är att föredra.

// Lelle

Om du tänker bära omkring på tältet håller jag definitivt med om att ett begagnat Nallo 3GT är ett bra val på vintern. Ett sådant bör du kunna få för runt 4000:-

Titta på http://www.utsidan.se/classifieds/list.htm?_hier=1&objectcategory=206 så hittar du några begagnade Hillebergtält - bland annat ett Keron 3GT i Boden (ett stenkast bort...). Tyvärr är det en tusenlapp dyrare än vad du vill lägga och dessutom betydligt tyngre än Nallo 3GT.

Det finns också ett Nallo 2 för 4200:-, men ett tvåmanstält utan absid är nog inte särkilt kul på vintern...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips