Letar efter en ny regnjacka

Nu har jag varit ute och testat lite olika regnjackor i butik.

Nu står det mellan dessa två:
Marmot Precip Jacket
Helly Hansen Loke

Märkte att jag behöver XXL (2XL) så då föll några bort direkt då de inte verkar finnas
större än XL. Ville gärna kunna ha en lång armad tröja under.
Sen gillade jag dessa vädringsöppningar under armarna då ja gär en
varm person och vill ha bort värmen snabbt.
Loke jackan kändes lite mer rymlig än Precip.

Vilken ska jag välja?
Vilken kommer jag bli mest nöjd med?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
HH Loke har jag ingen erfarenhet av. Men är väldigt nöjd med Precip. Cyklar, plockar svamp, fjällvandrar, fiskar i den vid regn. Som alla regnjackor blir jag toksvettig i den ganska snabbt men "andas" något bättre än min gore tex pro- jacka.. Men som sagt, vet inte hur den står sig mot Loke.
Behöver du byxor också så kolla på Preclip. Finns med dragkjedjor ut med hela sidorna av benen. Nödvändigt vid på och avtagning när du har kängor i stlk 47 på fötterna.

Har kört med Marmot Precip senaste året ch tyvärr inte varit nöjd med varken byxor eller jacka. Andas helt enkelt för dåligt och insidan blir klibbig pga att membranet inte fungerar tillfredställande. Har tydligen kommit en uppgradering med ett nytt membran Nano Pro. Förhoppningsvis fungerar detta bättre. Annars en trevlig jacka.

Det blev till slut en Helly Hansen Loke och jag är väldigt nöjd med den.
Har varit ute i lite regnväder och den funkar bra.
Har dock inte varit ute än i ösregn

Köpte den för 488:- på http://komplettfritid.se
Det stod att frakten skulle gå på ca 125:- men dom la inte på den:)
Såg idag att den var ännu billigare, 446:-

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips