De som tycker lederna börjar bli slitna får se repade spång för 2.6 mille uppe i fjällen. Hur många meter blier det?
Norbottens Kuriren
Norbottens Kuriren
Det finns hängbroar och hängbroar? Vissa broar finns bara där för att renskötseln behöve dom, andra tillhör nog ledsystemen åtminstone de som är på leder.larsl; sa:Ingår broar och sånt i de pengarna? Stora hängbroar kostar säkert en del.
Rungá; sa:Det finns hängbroar och hängbroar? Vissa broar finns bara där för att renskötseln behöve dom, andra tillhör nog ledsystemen åtminstone de som är på leder.larsl; sa:Ingår broar och sånt i de pengarna? Stora hängbroar kostar säkert en del.
estetdrägg; sa:Jag antar att det är lite av problemet med oss människor, skulle folk sträva ut istället för vandra led skulle vi ha en mycket större orienteringsvana/navigationsvana och därigenom behöva mindre markerade leder. Detsamma gäller för spänger (förövrigt hatar jag den böjningsformen, i mitt huvud heter det spångar), skulle vi ha för vana att gå på nya ställen och söka nya vägar så skulle dessa diken aldrig bildas. Nåväl, antar att man får vika sig för naturen, den mänskliga naturen i detta fallet.
estetdrägg; sa:(förövrigt hatar jag den böjningsformen, i mitt huvud heter det spångar)
alven; sa:estetdrägg; sa:(förövrigt hatar jag den böjningsformen, i mitt huvud heter det spångar)
...och i verktygslådan har du en massa tångar, eller?
Det är väl bra att vissa områden spångas, för att göra fjällen mer lättillgängliga för newbies, och att andra områden får förbli orörda för dem som uppskattar sådant?
marmotta; sa:alven; sa:estetdrägg; sa:(förövrigt hatar jag den böjningsformen, i mitt huvud heter det spångar)
...och i verktygslådan har du en massa tångar, eller?
Det är väl bra att vissa områden spångas, för att göra fjällen mer lättillgängliga för newbies, och att andra områden får förbli orörda för dem som uppskattar sådant?
Spångning är, som redan andra påpekat till för naturen, inte för människan. Lättillgängliga? Inte fan är de roliga att gå på i regn.
marmotta; sa:Inte fan är de roliga att gå på i regn.