Leatherman E302 - någon som testat?

Har sett en del reklam om Leathermans fällkniv E302. 110 gram lockar mig...
Någon som har erfarenhet och kan säga om den är vettig som kniv att ha med sig. Jag är framförallt intresserad att ha den på vandringar i skog och mark, om ersättning för andra och tyngre knivar(tex Mora/Fällkniven etc.)

/Mikael

Ser väl inte så tokig ut men för det priset får du en SAK med bladlåsning, t ex en Outrider eller Hercules. Dessa har många fler funktioner som är användbara till frilufts/campinggöromål.

Leathermanen kostar på Get Out 575:- plus frakt. För en kniv med 420HC blad (som inte håller samma kvalité som Buck's 420HC, värmebehandlat av den bäste på området: Paul Bos) så tycker jag att det är väldigt mycket pengar. I och för sig är den angivna hårdheten för L-mannen 57-59 HRC, men det skulle jag ta med en nypa salt.

Sammanfattningsvis. För det priset får du många bättre knivar.

~Paul~

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips