Laga vandringsstavar, reservdelar?

Jag tappade tyvärr nedersta delen på en av mina Gripon vandringsstavar på senaste vandringen och undrar nu om nån vet om det går att köpa en sådan som reservdel? Staven är tre delad, dvs har två delar som går att skjuta in.

Jodå

...men man får köpa hela understa teleskopdelen. Delen du söker är ju limmad i understa teleskopdelen om jag inte missminner mig.

Men som sagt, understa teleskop går att köpa. Det har jag gjort vid minst 2 tillfällen. Gillar verkligen Sherpa3 men de är ganska veka, jag har alltid minst 3 st med mig ut.

Lycka till

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Tackar för svaret. Passar även på att fråga om du vet nått bra ställe att köpa eller om det kanske får bli att be dem beställa?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips