laga uppblåsbart liggunderlag

Hej jag har ett uppblåsbart helsport liggunderlag som jag råkat ha sönder.
Jag har lyckats få småhål på hela undersidan. Om jag blåser upp det behåller det tillräckligt med luft ca 1-2h sedan måste man blåsa upp det igen. Jag har testat att lägga det i badkaret för att lokalisera hålen men det bubblade överallt så att laga med smålappar känns omöjligt. Jag har funderat på att sätta en stor tygbit över hela undersidan men det känns som det blir onödigt tungt.

Det jag är mest inne på är att köpa våtrums silikon och rolla på med en målar roller.
Känns som det är värt att testa innan man går och köper ett nytt. Min fråga är nu om någon har testat detta eller om någon har en bättre idé?

Måla silicon?

jag har aldrig lagat ett liggunderlag, men om jag var som dej skulle jag i så fall använt mej av ett
"japan blad" eller någon annan typ av spackel. Alltså dra ut massan islället för att rulla ut det.
Det slutar med att du får skaffa ett nytt underlag, tror jag.

MVH Glenn

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
För att inte lägga timmar först på ett hopplöst fall så är rådet köp ett nytt.
Själv har jag en gång lagat en luftmadrass som hade minst 500 hål på undersidan med gummifärg, det blev lite mer än 2 hg gummifärg på undersidan, men det höll till dess att ersättningen landade på posten. Eftersom det inte brinner gå till boden.

Jag har själv lagat hål på mitt uppblåsbara liggunderlag. På det sätt jag gjorde, och som jag tror skulle kunna vara till hjälp för dig är följande: lokalisera hålen, täck hålet med lite silikon och täck sedan med silvertejp. Eftersom det var flera hål på din madrass, så kan du nog täcka flera hål med en och samma remsa. Denna lagningsmetod fungerade mycket bra för mig iaf.

Mvh /Joel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips