laga kanoter??

Guest

Gäst
Hej, om två veckor ska jag och min klass ut och paddla, jag och en annan har fått i uppdrag att ansvara för att kanoter och paddlar är funktionsdugliga under hela färden; kruxet är att jag vet inte hur man gör en provisorisk och enbart tillfällig lagning, jag skulle vara evigt tacksam om någon skulle hjälpa mig med detta

J Karlsson

Gäst
Ta med silvertejp och ståltråd

Hej!

Med silvertejp och ståltråd kommer man långt vid provisoriska lagningar. Se till att ni har med extrapaddlar ifall det händer något med de ordinarie!

/Jonas

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

HansR (Hans Rynnel)

Gäst
Plastic Padding

Hej

Förutom silvertejp, som "fixar" det mesta, har Plastic Padding en produkt (en slags glasfiberspackel) som snabblagar glasfiberskador snabbt och enkelt ute i fält. Finns att köpa där bl a båtprylar mm säljs. Har själv bra erfarenhet av denna produkt.

mvh/Hans

laga kanot

Om du har en större skada och ska laga med plastic padding som är utmärkt så se till att också ha ett bärlager av något slag. Det finns både alu-nät och glasfiberremsor av olika slag att köpa. Men var inte alltför orolig, svåra skador är sällsynta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips