Lätta gaiters

Under årets drömvandring upptäckte jag att jag borde ha tagit med mina gaiters/damasker. En av anledningarna till att de inte följde med var vikten. (Jag har ett par Fjällräven.) De är visserligen ganska sköna, men sommartid alldeles för tunga. Jag hade tidigare ett par noname som jag köpt via STF, men de var alldeles för plastiga för att jag någonsin skulle vilja använda dem.

Frågan är given: Finns det några lätta gaiters, med "tygkänsla"?

HåkanF

Efter att ha tittat i bodarna

bestämde jag mig för att gå hem och sy ett par nya i smärting. Har hittat en kraftig ryggsäcksväv i helsyntet som påminner starkt om smärting. Efter 10 tvättar beter det tyget sig anständigt avseende ventilation.
Mina gamla Norska, köpta i England får jag inte använda längre och jag kan förstå varför....
//J

Jag säger som seobserver - sy själv. Det blir mitt nästa sömnadsprojekt, när morsans hemsydda från 70-talet lägger av. De är de hittills lättaste jag har, använder dem med fördel vintertid.

PS: Kvarnträsk: Klockers! De där var ju schyssta, som nåt slags fot-buffar? Brukar improvisera såna av gamla trasiga strumpor (klipp bort tån) för längdåkning vintertid, men det är ju inte NÄR så stylish!

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips