Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sydde en egen säck förra året efter att jag tröttnat på alla överviktiga och över-ingenjörade säckar på marknaden. Bästa jag gjort på länge. Lite stor kanske för ren klippklättring(ca 35 liter med toppen helt utfylld) men komprimeras ner till typ ingenting om jag vill.
Har tänkt sy en till mindre för trad multipitch när man inte behöver mer än vatten, fleece och gymadojor i väskan men har inte tillgång till symaskin just nu
I stort är den riktigt genomtänkt för klättring. Inget löst krimskrams utanpå. Midjebältet går att montera bort. Deras lösningar för att inte begränsa rörligheten hos klättraren funkar över förväntan (ergoACTIV™ suspension system and SwingArm). Smarta lösningar för att bära racket till och från klippan.
Endast en detalj har jag irriterat mig på. Ryggsäcken är för hög bakom nacken. Har man hjälm på sig är det så gott som omöjligt att titta uppåt. Jag gissar att BDs klättrare är vana att följa den snitslade vägen uppåt och inte behöver titta upp för att avgöra vilken väg man skall klättra.
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
3 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...