Lätt handbagage?

Go'kväll allihopa! En sådan här köpte jag i Scotland när jag var där på en roadtrip resa för ett par veckor sedan. Hittade den på rea i en Blacks butik, en frilufts butik i Fort William. Tror jag gav ca. 180kr för den. En 40L,kopia av North face duffelbag. Har ej vägt den ännu,men tyckte den var riktigt bra. Å har de perfekta mått för Ryan air's handbagage mått. Min vägde rätt fullpackad 9,3kg. ImageUploadedByTapatalk1316717991.196167.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lite tåligare rygga för resa - SMD Traveler

Här kommer ett annat mer slitstarkt och funktionsrikt alternativ.
Six Moon Designs Traveler
Denna har topplock och nätfickor samt blixtlåsöppning. 680g och gjord för att bära ca 14kg bekvämt. Nu är ju inte en ryggsäck så snygg alltid och i affärssammanhang gör den sig kanske inte så bra, men fördelen med denna är ju att den med fördel kan användas till vandring också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips