Flyger en del med lågprisbolag där man max får ha 8-10 kg som handbagage. Min kabinväska i sig väger säkert några kg så vid veckolånga resor så får man prioritera. Funderar på att gå över till en UL-rygga eller varför inte packpåse med spännband som man kan använda som handtag? Men vilken är den som bäst håller sig inom måtten 56cm x 45cm x 25cm. Någon annan som tänkt i dessa banor?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lätt cabin bag rygga?
- Trådstartare Davva2
- Start datum
Decathlon och Sea-To-Summit bag
Jag använder ofta mina UL-ryggor på planet av bland annat denna anledning, men också för att jag inte vill checka in dem.
Decathlons Forclaz Ultralight 55L väger under kilot och kostar inte många kronor. Den passar i normala bagagefack precis. Den har också dragkedja på längden längs huvudfacket. Jag brukar också ha min Gossamer Gear Mariposa Plus som funkar om man drar åt kompressionssnörena. Six Moon Designs Traveler är också ett fint alternativ.
Sea-To-Summit har också en bag som kanske kan funka bra, men för långvarigt bruk lär den nog nötas lite för mycket. Den lär inte gå sönder, men små hål för man nog räkna med. Den väger 80g. Det blir mycket vikt över till packning. http://www.seatosummit.com/products/display/141
Jag använder ofta mina UL-ryggor på planet av bland annat denna anledning, men också för att jag inte vill checka in dem.
Decathlons Forclaz Ultralight 55L väger under kilot och kostar inte många kronor. Den passar i normala bagagefack precis. Den har också dragkedja på längden längs huvudfacket. Jag brukar också ha min Gossamer Gear Mariposa Plus som funkar om man drar åt kompressionssnörena. Six Moon Designs Traveler är också ett fint alternativ.
Sea-To-Summit har också en bag som kanske kan funka bra, men för långvarigt bruk lär den nog nötas lite för mycket. Den lär inte gå sönder, men små hål för man nog räkna med. Den väger 80g. Det blir mycket vikt över till packning. http://www.seatosummit.com/products/display/141
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg